Два начина подешавања мејл клијента помоћу програма Outlook Express са IMAP опцијом
- Подешавање мејл налога са IMAP опцијом и SSL конекцијом
- Подешавање мејл налога са IMAP опцијом и конекцијом без сигурносне провере
Подешавање мејл налога са IMAP опцијом и SSL конекцијом
Први корак:
У менију изаберите “Tools”, а затим у подменију изаберите “Аccounts…”.
Други корак:
У новоотвореном прозору “Internet Accounts”, потребно је да кликнете на таб “Mail” (обележено бројем 1 и заокружено црвеном бојом) и у продужетку са десне стране ћете видети дугме “Add”. Kaда кликнете на то дугме отвориће вам се још један мањи прозор на којем треба да кликнете “Mail…” (обележено бројем 2).
Трећи корак:
Када сте кликнули “Mail…” отвориће вам се нови прозор “Internet Connection Wizard” у којем је потребно да у пољу у наставку “Display name:” упишете ваше комплетно име и презиме (обележено бројем 1), а затим кликнете на дугме “Next” у доњем десном углу (обележено бројем 2).
Четврти корак:
У истом прозору “Internet Connection Wizard” у наставку “E-mail address:” потребно је да упишете вашу комплетну мејл адресу коју ћете користити (обележено бројем 1), а затим да кликнете на дугме “Next” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 2).
Пети корак:
У прозору “Internet Connection Wizard” у наставку “My incoming mail server is a … server.” потребно је да из падајућег менија изаберете “IMAP” (обележено бројем 1), затим испод “Incoming mail (POP3,IMAP or HTTP) server:” потребно је да упишете мејл сервер како је написано на слици srv002.eutelnet.net или srv001.eutelnet.net у зависности шта вам стоји у мејлу који смо вам послали када сте се регистровали на наш систем (обележено бројем 2). Испод “Outgoing mail (SMTP) server:” упишите мејл сервер како је написано на слици srv002.eutelnet.net или srv001.eutelnet.net, у зависности шта вам стоји у мејлу који смо вам послали када сте се регистровали на наш систем (обележено бројем 3).
Затим, кликните на дугме “Next” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 4).
Шести корак:
Отвориће вам се прозор “Internet Connection Wizard” у којем је потребно да унесете следеће податке у пољима испод наслова “Internet Mail Logon”:
- Account name: Уписујете вашу комплетну мејл адресу (обележено бројем 1)
- Password: Упишите вашу лозинку за мејл који сте унели у пољу “Account name:” (обележено бројем 2) и испод тог поља обележите “Remember password” (обележено бројм 3 и заокружено црвеном бојом)
Затим, кликните на дугме “Next” у доњем десном углу прозора(обележено бројем 4).
Седми корак:
Када сте кликнули “Next” појавиће вам се опет прозор “Internet Connection Wizard” у којем је потребно да кликнете на дугме “Finish” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 1), али то није крај подешавања, имате још неколико додатних корака, сада сте само направили основу за мејл, где ћете у наредним корацима видети шта је још потребно да се подеси како би ваш мејл почео правилно да ради.
Осми корак:
У новоотвореном прозору “Internet Accounts” потребно је да кликнете на таб “Mail”, а затим да селектујете (кликнете на) srv002.etelnet.net , srv001.eutelnet.net или srv003.eutelnet.net у зависности шта вам стоји у мејлу који смо вам послали када сте се регистровали на наш систем (обележено бројем 1 и заокружено црвеном бојом). Када сте селектовали, кликните на дугме “Properties” са десне стране (обележено бројем 2).
Девети корак:
Када сте кликнули на “Properties”, отвориће вам се нови прозор “cpanel3.eutelnet.net Properties” и у табу “General” испод наслова “Mail Account” у празном пољу потребно је да упишете како је написано на слици srv002.eutelnet.net , srv001.eutelnet.net или srv003.eutelnet.net, у зависности шта вам стоји у мејлу који смо вам послали када сте се регистровали на наш систем (обележено бројем 1). Испод наслова “User Information” у наставку “Name” упишите ваше комплетно име и презиме (обележено бројем 2), у наставку “E-mail address:” упишите вашу комплетну мејл адресу (обележено бројем 3). Потребно је обележити квадрат испред “Include this account when receiving mail or synchronizing”
Затим, кликните на таб “Servers” и испод наслова “Server Information” у наставку “My incoming mail server is a… server.” упишите “IMAP”, затим испод тога у наставку “Incoming mail (IMAP):” и “Outgoing mail (SMTP):” потребно је да упишете srv002.etelnet.net , srv001.eutelnet.net или srv003.eutelnet.net у зависности шта вам стоји у мејлу који смо вам послали када сте се регистровали на наш систем (обележено бројем 1).
Испод наслова “Incoming Mail Server” у пољу “Account name:” потребно је да упишете ваш комплетан мејл који сте већ уписали раније, а у пољу “Password:” упишите исту лозинку коју сте раније уписали за тај исти мејл (обележено бројем 2), и обележите квадрат “Remember password” како би се ваша лозинка сачувала (обележено бројем 3 и заокружено црвеном бојом).
Испод наслова “Outgoing Mail Server” обележите квадрат испред “My server requires authentication” (обележено бројем 4 и заокружено црвеном бојом). У продужетку кликните на дугме “Settings” које се налази са десне стране (обележено бројем 5).
Када сте кликнули на “Settings”, отвориће вам се нови прозор “Outgoing Mail Server” у којем треба да буде означено “Use same settings as my incoming mail server” (обележено бројем 1 и заокружено црвеном бојом). Ако је обележено претходно наведено, потребно је да кликнете на дугме “OK” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 2).
После тога се враћате на прозор “cpanel3.eutelnet.net Properties” и потребно је да кликнете на таб “Advanced”, испод наслова “Server Port Numbers” у наставку “Outgoing mail (SMTP):” потребно је да упишете број 465 (обележено бројем 1) и да обележите “This server requires a secure connection (SSL).” (обележено бројем 2 и заокружено црвеном бојом). У продужетку “Incoming mail (IMAP):” потребно је да упишете број 993 (обележено бројем 3), а испод тога обележите “This server requires a secure connection (SSL)” (обележено бројем 4 и заокружено црвеном бојом).
Када сте све урадили као што смо написали у претходним пасусима, кликните на дугме “Apply” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 5) и тиме сте завршили подешавање за ваш мејл.
Подешавање мејл налога са IMAP опцијом и конекцијом без сигурносне провере
Први корак:
У менију изаберите “Tools”, а затим у подменију изаберите “Аccounts…”.
Други корак:
У новоотвореном прозору “Internet Accounts”, потребно је да кликнете на таб “Mail” (обележено бројем 1 и заокружено црвеном бојом) и у продужетку са десне стране ћете видети дугме “Add”. Када кликнете на то дугме, отвориће вам се још један мањи прозор на којем треба да кликнете “Mail…” (обележено бројем 2).
Трећи корак:
Када сте кликнули “Mail…” отвориће вам се нови прозор “Internet Connection Wizard” у којем је потребно да у пољу у наставку “Display name:” упишете ваше комплетно име и презиме (обележено бројем 1), а затим је потребно да кликнете на дугме “Next” у доњем десном углу (обележено бројем 2).
Четврти корак:
У истом прозору “Internet Connection Wizard” у наставку “E-mail address:” потребно је да упишете вашу комплетну мејл адресу коју ћете користити (обележено бројем 1), а затим да кликнете на дугме “Next” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 2).
Пети корак:
У прозору “Internet Connection Wizard” у наставку “My incoming mail server is a … server.” потребно је да из падајућег менија изаберете “IMAP” (обележено бројем 1):
- Испод “Incoming mail (POP3,IMAP or HTTP) server:” потребно је да упишете следећим редоследом:
- mail.(потребно је уписати исто као што је написано, дакле, малим словима MAIL и затим ставити тачку) па назив вашег сајта после тачке mojdomen (уместо речи MOJDOMEN потребно је да упишете пун назив вашег сајта, без www. – дакле, потребно је уписати назив сајта са екстензијом коју имате .com, .rs, .co, co.rs итд) (обележено бројем 2)
- Испод “Outgoing mail (SMTP) server:” упишите такође следећим редоследом:
- mail.(потребно је уписати исто као што је написано, дакле, малим словима MAIL и затим ставити тачку) па назив вашег сајта после тачке mojdomen (уместо речи MOJDOMEN потребно је да упишете пун назив вашег сајта, без www. – дакле, потребно је уписати назив сајта са екстензијом коју имате .com, .rs, .co, co.rs итд) (обележено бројем 3)
Затим, кликните на дугме “Next” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 4).
Шести корак:
Отвориће вам се прозор “Internet Connection Wizard” у којем је потребно да унесете следеће податке у пољима испод наслова “Internet Mail Logon”:
- Account name: Уписујете вашу комплетну мејл адресу (обележено бројем 1)
- Password: Упишите вашу лозинку за мејл који сте унели у пољу “Account name:” (обележено бројем 2) и испод тог поља обележите “Remember password” (обележено бројм 3 и заокружено црвеном бојом)
Затим, кликните на дугме “Next” у доњем десном углу прозора(обележено бројем 4).
Седми корак:
Када сте кликнули “Next”, појавиће вам се опет прозор “Internet Connection Wizard” у којем је потребно да кликнете на дугме “Finish” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 1), али то није крај подешавања, имате још неколико додатних корака. Сада сте само направили основу за мејл, где ћете у наредним корацима видети шта је још потребно да се подеси како би ваш мејл почео правилно да ради.
Осми корак:
У новоотвореном прозору “Internet Accounts” потребно је да кликнете на таб “Mail”, а затим да селектујете (кликнете на) ваш мејл сервер у листи (обележено бројем 1 и заокружено црвеном бојом). Када сте селектовали онда кликните на дугме “Properties” са десне стране (обележено бројем 2).
Девети корак:
Када сте кликнули на “Properties”, отвориће вам се нови прозор “cpanel3.eutelnet.net Properties” и у табу “General” испод наслова “Mail Account” у празном пољу је потребно је да упишете следећим редоследом:
- mail. (потребно је уписати исто као што је написано, дакле, малим словима MAIL и затим ставити тачку) па назив вашег сајта после тачке mojdomen (уместо речи MOJDOMEN потребно је да упишете пун назив вашег сајта, без www. – дакле, потребно је уписати назив сајта са екстензијом коју имате .com, .rs, .co, co.rs итд) (обележено бројем 1). Испод наслова “User Information” у наставку “Name” у пољу упишите ваше комплетно име и презиме (обележено бројем 2), у наставку “E-mail address:” у пољу упишите вашу комплетну мејл адресу (обележено бројем 3). Потребно је обележити квадрат испред “Include this account when receiving mail or synchronizing”
Затим, кликните на таб “Servers” и испод наслова “Server Information” у наставку “My incoming mail server is a… server.” упишите “IMAP”, затим испод тога у наставку “Incoming mail (IMAP):” и “Outgoing mail (SMTP):” у празном пољу је потребно је да упишете следећим редоследом:
- mail. (потребно је уписати исто као што је написано, дакле, малим словима MAIL и затим ставити тачку) па назив вашег сајта после тачке mojdomen (уместо речи MOJDOMEN потребно је да упишете пун назив вашег сајта, без www. – дакле, потребно је уписати назив сајта са екстензијом коју имате .com, .rs, .co, co.rs итд) (обележено бројем 1).
Испод наслова “Incoming Mail Server” у пољу “Account name:” потребно је да упишете ваш комплетан мејл који сте већ уписали раније, а у пољу “Password:” упишите исту лозинку коју сте раније уписали за тај исти мејл (обележено бројем 2), и обележите квадрат “Remember password” како би се ваша лозинка сачувала (обележено бројем 3 и заокружено црвеном бојом).
Испод наслова “Outgoing Mail Server” обележите квадрат испред “My server requires authentication” (обележено бројем 4 и заокружено црвеном бојом). У продужетку кликните на дугме “Settings” које се налази са десне стране (обележено бројем 5).
Када сте кликнули на “Settings” отвориће вам се нови прозор “Outgoing Mail Server” у којем треба да буде означено “Use same settings as my incoming mail server” (обележено бројем 1 и заокружено црвеном бојом). Ако је обележено претходно наведено, потребно је да кликнете на дугме “OK” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 2).
После тога се враћате на прозор “cpanel3.eutelnet.net Properties” и потребно је да кликнете на таб “Advanced”, испод наслова “Server Port Numbers” у наставку “Outgoing mail (SMTP):” потребно је да упишете број 25 (обележено бројем 1) и да оставите необележено “This server requires a secure connection (SSL).” (обележено бројем 2 и заокружено црвеном бојом). У продужетку “Incoming mail (IMAP):” потребно је да упишете број 143 (обележено бројем 3), а испод тога такође оставите необележено “This server requires a secure connection (SSL)” (обележено бројем 4 и заокружено црвеном бојом).
Када сте све урадили као што смо написали у претходним пасусима, кликните на дугме “Apply” у доњем десном углу прозора (обележено бројем 5) и са тиме сте завршили подешавање за ваш мејл.